Dienend leiderschap van Inge Nuijten

Kijk dit bedoel ik nou! 

Leiderschap is enorm in beweging. Dat het anders moet dan in de 20ste eeuw zien de meeste mensen wel. Maar hoe anders en hoe doet u dat? Dienend-leiderschap wordt in dit kader steeds vaker genoemd. Wat is dienend-leiderschap? Welke effecten heeft het? Waarom is het een antwoord op de problemen waar we voor staan? En hoe geeft u er handen en voeten aan?

Op basis van wetenschappelijk onderzoek geeft dit boek antwoorden en praktische inzichten waarmee u direct aan de slag kunt. Het laat zien dat dienend-leiderschap resultaatgericht is en gaat over helderheid en ontwikkeling. Dienend-leiders zijn zelfverzekerd. Zij zijn in staat om in een complexe en dynamische omgeving richting te geven en aandacht te houden voor de mensen die de organisatie maken. Daarmee maken zij het verschil.

“Leiderschap is per definitie dienend want het gaat altijd om de mensen die geleid worden en niet om de leider zelf. Ik raad iedereen aan dit boek zorgvuldig te lezen en een dienend leven te leiden.” – Tex Gunning, lid Raad van Bestuur AkzoNobel

“Er heerst veel verwarring over de betekenis van het begrip dienend leiderschap: is het een mythe, een religie, of een management filosofie? Inge Nuijten analyseert en beschrijft de wetenschappelijke grondslagen van het begrip en toont overtuigend aan dat dienend-leiderschap een nuchtere en effectieve vorm van leiderschap is. Een feest van herkenning voor iedere leidinggevende die resultaat wil behalen door mensen centraal te stellen.” – Pauline van der Meer Mohr, Voorzitter College van Bestuur Erasmus Universiteit Rotterdam

Deel dit verhaal
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Misschien is dit verhaal ook iets voor jou?
Scroll naar top

Ik werk online door.

Het corona virus verwachtte ook van Roots Supervisie een gepaste oplossing in de vorm van het aanbod van diensten. Dit betekende dat ik had gekozen voor de oplossing diensten via online meetings te laten plaatsvinden.

 

Vanaf 15 juni worden de voorgestelde maatregelen vanuit het RIVM, weer versoepeld. Wat tot gevolg heeft dat ik vanaf half juni weer beperkt klanten kan ontvangen. Ik streef ernaar, om in onderling overleg, de kennismakingsgesprekken en wellicht ook enkele sessies van lopende trajecten weer op locatie te laten plaatsvinden. Weliswaar met anderhalve meter afstand, maar in de overtuiging dat het de kwaliteit van de dienst ten goede zal komen.

 

Immer geen ideale situatie, aan de andere kant treedt zo geen vertraging op; in de reeds gestarte trajecten kan worden doorgewerkt en in geval van nieuwe trajecten kan in ieder geval persoonlijk kennis gemaakt worden!

 

Nog wel hectisch dus, maar gezondheid voor alles!